Resumé a lá Mandy, januari 2011.

Har inte riktigt kännt för att blogga så därför har jag helt enkelt inte gjort det. Dock hatar jag dessa blogguppehåll och när det väl blivit en lucka så känner jag att jag vill fylla den. Jag gillar resuméer för då får jag ändå med vad som hänt under den tinden jag inte bloggat. Det är faktiskt ofta min blogg hjälper mig i vardagen när jag behöver minnas ett exakt datum eller kanske vad jag gjorde en speciell dag. T.ex Vet du vad du gjorde den 7:e mars 2007? Det vet jag, jag beundrade de små hamsterbebisarna som Rut hade fött den dagen.

Mitt år började bra, i alla fall om man bortser från parkeringsboten. Pappa är awesome och lyckades få bort p-boten eftersom att skylten för förhyrd parkering var översnöad. Blev mys i Sävja fram till den 2:a då jag drog till Enköping för att lämna bilen och packa grejerna som skulle till Uppis igen.

Som sagt, den 3:e på eftermiddagen skjutsade papi mig till Uppsala med pick och pack. Packning till Sälen för hela slanten den kvällen men även mys med älskling.

4:e till 10:e januaria - SÄLEN
Sälen med Rally, Ankan, Joel, Linnea, Erica och Nizze!



Veckan efter sälen så chillade jag mest i Uppis. Packade upp all packning från både Sälen och Enköping, rensade prylar i rummet, badrumsprylar och kläder. Slängde totalt 17 par byxor! Mankan Mansion var komplett den tisdagen den 11:e på kvällen då både Anki och Elin kom hem igen.

Träffade Julki för lite stanmys den 12:e då vi även besökte en "arab"-affär full med ris.



Den 13:e bakade jag kanske världens smarrigaste muffins, Amerikanska chokladmuffins med paradisask-praliner, pistagenötter och jordnötter. Begav mig till Enköping för lite muffinsfika med mor och HC Liljan-match, som de dock toktorskade, samt ögonbrynsfärgning hos bästaste Katarina. Bakade även småkakor till Molle med smak av kalvfond, vovvis fyllde ju år den 14:e så ville vara säker på att han fick något smaskigt!



När jag kom hem från Enköping på kvällen så tog jag bussen till Sävja direkt. Även om det blev sent så är det alltid mysigt att sova ihop. Åkte med Pontus in till stan dagen efter (den 14:e) och passade på att klippa mig! Deprimerande sju centimeter försvann men frisören, Reza från Face & Hair, var awesome så det vägde upp det hela. Köpte någon superhårinpackning och värmeskydd. Nu ska håret skyddas och därmed bli långt igen!



På lördagen den 15:e så gick Ponrtuss och jag hem till Kissi (jag tänker kalla dem de så länge de bor ihop, även om de inte är tillsammans) för lite pizza och tv-spel. Hur Cissi spelar soul calibur kan ni kika på
här.

Söndagen spenderades hemms hos finaste Matilda som är nyeximinerad sjuksköterska med jobb! Grattis till dig igen!! :D Riktigt nice examenslunchbuffé bjöds det på, om nom nom.



17:e, skolan började igen, Byggstyrning och Entreprenadjuridik (10hp). Den 18:e gick Annika och jag till syon och fixade så vi fick en kurs till de sista poängen, Miljörätt (5hp). På kvällen drog jag till ÖG för lite cider med Cissi <3.



Biohäng med Julki den 19:e. Due Date, grymt bra film! Ankan drog på pubrunda samma kväll med forskå och Elin och jag gjorde ett spår med chokladbollar så fatgirl skulle hitta till sitt rum!



20:e. Utekväll med Aleks, Simon, David, Jonis, Mango, Mikael och Simon kompis som jag tyvärr inte minns namnet på. Riktigt awesome kväll! Först Orvars (Norrlands) och sen Stocken-kön ett tag för att sedan ge upp för att istället dra till Smålands. Blev även en sväng till Escobar och det hela avslutades med en taxiresa till de fyra mackarna för lite burgare. Grym kväll! Nattligt besök av forskåhunkar samma natt dessutom, kan inte bli bättre!



FORSKÅSKIIIIFTE OCH FLOGSTARUNDAN DEN 22:a. Awesome det med!

Flogstarundan (Deltagarantal: 2)
1. Plats: Utanför Mankan Mansion
Mission: Tejpa fast en cider/öl på valfri hand

2. Plats: 45:an
Mission: Häva en cider/öl

3. Plats: Stora soprummet
Mission: Rocka rockring och häva en cider/öl

4. Plats: Lilla soprummet nära 45:an
Mission: Sten, sax, påse och vinnaren delar ut straffklunkar

5. Plats: Random
Mission: Bygga en mänsklig pyramid (vinst 500p)

6. Plats: Random
Mission: Leka citron & ägg-leken med random folk. Vinst ger 300p och en varsin cider, förlust ger 150 poäng och delad cider.

7. Plats: Soprummet utanför Mankan Mansion
Mission: Hitta den grymmaste outfiten för kvällen

... helt logiskt!



I måndags (den 24:e) drog Mankan Mansion och kollade på bio, Love and other drugs. Även den en toppenfilm! Mer om den kvällen kan läsas om här.



Igår (den 25:e) gick Anki och jag över till Rally för lite spontanfrisering av hans hår. Blev faktiskt riktigt bra måste jag säga! om någon mot all förmodan skulle tycka att det ser ojämnt ut så är det för att det förmodligen skulle vara så precis där!

Pontus och jag kikade även på I rymden finns inga känslor igår. Gud vilka toppenfilmer jag har lyckats att pricka in nuförtiden!



Idag är jag ledig så jag ska försöka mig på att läsa lite Miljörätt men även buda på lite traderagrejer :D Har hittat en söt plånbok som jag hoppas blir min för inte en allt för dyr peng!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kul att få veta vad du har haft för dig :) Kram

2011-01-26 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback