Peugeot update!

Förra veckan när jag åkte till jobbet så hände något bekant, elhissen på förarsidan gick sönder. Denna gång befann jag mig i stan som tur var.

I måndags lämnade jag in bilen på Autoverkstaden här i stan, de konstaterade att mekanismen till fönsterhissmotorn hade trasslat ihop sig helt och hållet.

Surt tänkte jag, jag visste ju hur mycket det gick på att laga polons, närmare 3000:-. Som jag trodde, en ny del skulle gå på 3500:- och jobbet 700:-. Inte bara det, för att jag skulle kunna använda bilen medan jag väntar på delarna så satte de fast rutan åt mig, i upphissat läge, bara det gick på 400:-. Det är dyrt att ha bil vill jag lova.

Men nu ska jag berätta något lite roligare iallafall, jag har hittat en begagnad del för 700:-. Jag är sjukt glad. Nu kommer kalaset att sluta på 1800:- istället för 4600:-. Det blir inte så himla farligt tycker jag :)

Nu ska jag äta frukost, sen ska jag packa vidare grejer som ska med till Flogsta.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag hittade dig Amanda;) - Hörde om semesterresan vad skojigt! Hoppas du har det bra om dagarna & inte saknar dina jobbvänner allt för mkt;)Vi kan iaf följa med i ditt liv via "webben" hehe. KRAM!

2008-08-06 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback