Hemma igen!

Hemma i lilla Enköping igen och det känns faktiskt jättebra! Har haft en helt underbar och störtskön vecka i Halmstad med Annika. Jag orkar inte riktigt berätta alla dagar i detalj men en liten snabb resumé vill jag att skriva ner.

Fredag 24/7
Jobb och tågresa i sex timmar. Anlände till Halmstad strax efter tolv på natten.


Lördag 25/7
Stanbesök, krabbfiske och utgång med Annikas kusin Jesper. Här kan du läsa mer :)

Söndag 26/7
Bestämde oss för att cykla till en gårdshandel för att köpa färsk broccoli och plocka egna jordgubbar. Den tänkta gårdsbutiken var stängd så vi fick cykla vidare till en annan, dock hade de inte självplock av jordgubbar. Kom hem med både det ena och andra.

Grillning och tipspromenad på kvällen. Jag vann en chipspåse på bingon! Seger!


Måndag 27/7
ULLARED!

Efter 7 timmar inne på Gekås lämnade vi det ställe som vi kunda kalla "hemma" för en dag.  Ut kom vi och tillsammans sju tusen fattigare, en hel kundvagn med prylar och kläder rikare och med ett 0,8 meter långt kvitto i handen. Grymt nöjda med dagens insats!


Tisdag 28/7
Second hand-besök, glassbarbesök och mini golf på östra stranden. Annika vann golfen, hon kallar det säkert skicklighet men jag kallar det tur. Näe, jag är inte bitter.


Onsdag 29/7
Gick Prins Bertils stig, som förövrigt är 18 kilometer lång. Vi virrade bort oss i slutet och gick förmodligen en massa omvägar. Skyndade oss dessutom i slutet bara för att vi skulle hinna med tippromenaden på ungefär tre kilometer. Kände oss riktigt nöjda med tanke på att vi uppskattade att vi hade gått ugenfär 25 kilometer den dagen.

Kim Larsen på kvällen i Tylösand. Annika och jag missade själva Kim men var med på hänget efteråt. Lite senare blev det utgång i centrum.


Torsdag 30/7
Tog fina bilder i väntan på bussen. Besökte centrum för lite mys och shopping. Käkade underbar mat och bara myste.


Fredag 31/7
Marinfestival i hamnen i Halmstad. Besökte en gammal båt jag inte minns namnet på, åt minimunkar, slog hockeyskott, slog lite golf och fikade. Mys den här dagen med :)


Lördag 1/8
Packade och paniksolade lite innan vi begav oss till tåget som skulle lämna Halmstad 16:20. Sjukt mycket packning men vi klarade det! Var framme i Enköping strax efter tio.


Söndag 2/8
Annika sov hos oss i Enköping så vi skulle kunna pyssla lite med möblerna och lägenheten i Uppsala. Fixade våra fönsterbrädor, den sista stolen och målade bordet en gång till. Åkte till lägenheten och lämnade en del prylar och ställde dit vår toasoffa. Både Annika och jag är riktigt nöjda. Nu har alla sittplatser när de följer med in på toan, bra va? :)


En "liten" resumé. Vad jag är bra, haha.

Nu ska jag börja laga maten, mamma ringde frpn jobbet och bad mig att börja. Är jag inte en underbar dotter säg?

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Mate

Det låter som en kul vecka :)Fick ni hem allt ni köpt på ullared?

Postat av: Maria

Saknar dig också, fast verkar som om du har haft en jätte mysig vecka i Halmstad!

Du får komma när du vill! ;D Jobbar natt, men det är ju bara 3-4 ggr i veckan :P Kraam

2009-08-03 @ 16:16:02
URL: http://trollmias.blogg.se/
Postat av: Good girl

åh, vad ni i ullared!!!! lyx <3. Jag hann aldrig dit iår :( har varit tradition hur länge som helst ju!

2009-08-03 @ 17:49:31
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: mate

Nej, det är alx och bass som har designat :)

2009-08-03 @ 22:16:48
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/
Postat av: ★ Cat Powers

7000kr ?! Ojojoj vilka storhandlare, hihi! Fan va coolt jag har totalt missat deras kvitto mätning >_<

Låter som ni har haft grymt kul i Halmstad!

Vilken jävla cool festival den har jag faktiskt inte hört talas om knasigt nog =)



Förresten sjukt snygg header! Jag har alltid varit en pink tree lover ;)

Kram!

2009-08-03 @ 23:36:52
URL: http://catpowers.blogg.se/
Postat av: Ankan

Åhh! Fint Mandy! ^^

2009-08-04 @ 07:23:35
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Miiicha

Härligt! :) ||



Love Miiicha

2009-08-04 @ 12:58:42
URL: http://miiicha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback